Årsmøte og medlemsmøte i Norge-Nepalforeningen 2021

Hjertelig velkommen til årsmøte og medlemsmøte i Norge-Nepalforeningen.

Tid: Onsdag 15. september kl. 18.00

Sted: Bærum International Hub, Fjordveien 1, Høvik

Google kart lenke: https://goo.gl/maps/Nc1xcreKfX4eZvKD9

OBS! Spesielle tiltak på årsmøtet i forbindelse med koronavirus og myndighetenes arrangementskrav og -anbefalinger:

• Obligatorisk påmelding: Alle som skal delta på årsmøtet må melde seg på i forkant med kontaktinformasjon, for at styret som arrangør skal kunne ha oversikt over hvem som har vært tilstede.
    Vennligst meld deg på ved å følge denne lenken innen 7. august, slik at vi får bestilt riktig mengde mat til servering i pausen.
  • 1 meters avstand: Styret vil legge til rette for at de som er tilstede på årsmøtet skal kunne holde minst 1 meters avstand til andre.
  • Vennligst hold deg hjemme dersom du er syk eller har korona-relaterte symptomer.
  • Matservering: Momo, te kaffe bli servert etter påmelding.

Etter årsmøtet fortsetter vi med medlemsmøte. Tema og innleder vil bli annonsert senere. Vi håper du blir med oss gjennom en hyggelig kveld, hvor Nepal-interesserte møtes.

Har du lyst til å bidra til en aktiv og relevant forening? Vi håper du vil vurdere å delta i foreningen som medlem eller i styret. I år har styret følgende roller på valg: leder, kasserer, redaktør, og webansvarlig. Bli med i vår hyggelige gjeng for å skape mer engasjement rundt Nepal – ta kontakt eller send forslag på kandidater til valgkomiteen innen fredag 10.september:

Marit Bakke (marit42bakke@gmail.com),
Dwarika Maharajan (dwarica_maharajan@yahoo.com), eller
Siv Helén Strømland (Siv.Helen@utviklingsfondet.no).

Program for årsmøte og medlemsmøte (estimerte tider):

18:00: Årsmøte
18:45: Pause med bok- og loddsalg.
19:15: Medlemsmøte . Foredrag om  NepaliMed Norway – mellom langsiktig satsing og akutte kriser, v/ Kim L’Orange Sørenssen
20:15: Premietrekning fra loddsalg
Avsluttes ca. 20:30.

Dagsorden på årsmøtet:

1. Valg av møteleder
2. Valg av referent
3. Valg av to medlemmer til å signere protokollen
4. Styrets årsberetning
5. Regnskap
6. Innmeldte saker
7. Valg
8. Eventuelt

Styret gjør oppmerksom på at medlemmer kan fremme forslag som ønskes behandlet på årsmøtet. Send forslag senest onsdag 1.september til: post@norge-nepal.no

Dette er også fristen for å sende inn endringsforslag vedtektene, som du finner her https://norge-nepal.no/about/vedtekter/

Velkommen!

Tema til Medlemsmøte

NepaliMed Norway – mellom langsiktig satsing og akutte kriser
v/ Kim L’Orange Sørenssen
NepaliMed Norway har utspring det medisinske miljøet ved NTNU og St. Olavs hospital i Trondheim og ble etablert med bakgrunn i jordskjelvet i 2015. De samarbeider med det unike Dhulikhel hospital som har en filosofi om å gi hjelp av høy kvalitet til fattige. Under pandemien har organisasjonen bistått og blant annet donert tester.

Kim L’Orange Sørenssen skal fortelle både om NepaliMeds arbeid og om sitt personlig engasjement for NEPAL. Spennende stikkort er også et forskningsmikroskop og sherpatrapper.

Kim L’Orange Sørensen har også tittelen historieforteller, og jobber med kommunikasjon ved Institutt for Nevromedisin ved NTNU. Du ser ham gjerne med et kamera. Han lover oss også noen rykende ferske bilder. I skrivende stund er han på Romsdalseggen – og det har med Nepal å gjøre! Så, vi kan absolutt glede oss et spennende møte og foredrag.